dimecres, 21 de març del 2012

D'amar-te, amor

Xavier Casp. D'amar-te, amor. Ed. del Cenia al Segura

Altra de les notes que caracteritza a la primavera, com tots sabreu, és l'esclat de l'amor. Tot és alegria al cor, els animales es disposen a trobar parella per tindre descendents i les plantes començen a produïr polen. Així que res més adient que triar també uns versos d'amor, tal volta per dedicar-los a la persona estimada. I ho fem a través de la poesia en valencià de Xavier Casp (Carlet, 1915- València, 2004). Poeta i activista valència durant la Guerra Civil Espanyola, va escriure el poemari D'amar-te, amor l'any 1963. A aquest correspón el poema amorós que us deixem a continuació:

No se si et vull, amor, com yo voldria,
ni sé si et se voler com vull l'amor;
em basta, per amar-te, la dolor
de sentir-me volent-te ab alegria.

No em cal pensar, amor, com pensaria,
ni cal que em calguen zel i serenor;
per a amar-te es ben prou eixe vigor
que et fa sanc de ma sanc de cada dia.

I així, sense saber si est com et se
ni esperar-me a si em saps com sóc tan sols,
vixc convençut que et vull com et voldre,

puix ya no es nomes teu ni dels dos sols
el mantindre l'amor que me manté,
perquè si et vull, amor, no es per si em vols.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...