dimecres, 4 de febrer del 2015

Li donem veu a... Ángeles Caso




Ángeles Caso va nèixer el 1959 a Gijón (Asturias). És llicenciada en Història de l'Art però la seua vida laboral es va encaminar de seguida cap al periodisme, professió que abandonaria als 35 anys per dedicar-se a la literatura.

En la seua trajectòria com a escriptora el 2001 va guanyar el Premio Fernando Lara de Novel·la amb el llibre Un largo silencio, i el 1994 va ser finalista del Premi Planeta amb El peso de las sombras, el qual va guanyar el 2009 amb la novel·la Contra el viento.

Ha compaginat l'escriptura de ficció històrica i contemporànea amb narrativa de no ficció dedicada a les dones a través de la història, com per exemple el títol Las olvidadas: una historia de mujeres creadoras

Des de la biblioteca us recomanem la lectura del llibre El mundo visto desde el cielo, publicat el 1997 per la editorial Planeta, en la qual ens sumergeix en la vida d'un pintor, divorciat i pare d'una filla a la que no ha vist des de que era un bebe, rememora el seu passat a través d'un quadre.



Així començà...

"Siempre andamos haciendo el ridículo... Doce años esperando este momento y previéndolo todo, y ahora mira tú lo que pasa. Podía habérseme ocurrido que en el mes de abril suceden estas cosas, y que mejor habría sido adelantar el acontecimiento a febrero, por ejemplo, o esperar ya hasta noviembre, cuando el cielo estuvieses decididamente emborronado... Claro que también la furgoneta de la casa de molduras podía haber llegado anteayero o mañana, y tal vez habría tenido entonces suerte. Aunque lo más probable es que hubiese dado igual. Que yo sepa, la vida no se deja planear. Ni siquiera el tiempo meteorológico.

Qué canallas... doce años contando con ellas, y ahora resulta que han decidido quedarse allí y ponerse a retozar sobre las montañas, tan hermosas e inalcanzables, presumiendo de su preciosos color índigo y de los vapores violetas que las envuelven, como húmedas gasas de vailarinas en las que centelleasen a ratos pinceladas de verde cinabrio y amarillo de nápoles...  "
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...