dimecres, 11 de març del 2015

Li donem veu a... Fernán Caballero



Cecilia Bölh de Faber y Larrea és el veritable nom d'aquesta escriptora nascuda a la ciutat de Morges (Suïssa) el 1796. Adopta el pseudònim de la ciutat de Ciudad Real que es diu així. Després de tres matrimonis i, a causa d'ells, va viure a Alemanya, Espanya i Puerto Rico, per morir finalment a la ciutat de Sevilla el 1877.


La seua producció literària ve marcada per el corrent costumista del segle XIX, estil que adopta i que descriu la societat que l'envolta i la forma de viure d'aquella època, sense aprofundir en la psicologia dels personatges ni incloure conflictes socials, envoltada d'un aire romàntic.

Una de les seues obres que la va donar a conéixer va ser "La familia de Alvareda", la primera obra llarga que escriu, la versió novel·lada d'uns crims reals que van implicar dues famílies de la ciutat sevillana de Dos Hermanas. L'obra, lliure de drets d'autor, podeu llegir-la a la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes (punxeu al títol). A la biblioteca trobareu l'edició publicada per Crédito Bibliotecario.

I així comença...



CAPÍTULO 1


"Siguiendo la curva que forman las viejas murallas de Sevilla, ciñéndola cual faja de piedra, al dejar a la derecha el río y las Delicias, se encuentra la puerta de San Fernando.
Desde esa puerta se extiende en línea recta sobre la llanura, hasta la base del cerro llamado Buenavista, un camino que pasa sobre un puente de piedra el riachuelo y sube la cuesta bastante pendiente del cerro, a cuya derecha se ven las ruinas de una capilla.
Al contemplar ese camino a vista de pájaro, parece que es un brazo que extiende Sevilla hacia aquellas ruinas como para llamar la atención sobre ellas porque esas ruinas, aunque pequeñas y sin vestigio de mérito artístico, son un recuerdo religioso e histórico, son una herencia del gran rey Fernando III, cuya memoria es tan popular, que es admirado como héroe, venerado como santo y amado como rey, realizando así esa gran figura histórica el ideal del pueblo español.
Después de subida la altura, el camino la vuelve a bajar por el la opuesto y llega a un vallecito por el cual pasa un arroyuelo.
Ha lavado éste tan promorosament esu cauce, que sólose compone de brillantes guijarros y dorada arena. (...)"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...